상세 컨텐츠

본문 제목

Randomized controlled trials assessing efficacy of brief web-based stress management interventions for college students during the COVID pandemic

공부

by 시고르쥐 2023. 8. 18. 14:48

본문

반응형

Randomized controlled trials assessing efficacy of brief web-based stress management interventions for college students during the COVID pandemic

 

코로나 팬데믹 동안 대학생 대상 단기 웹 기반 스트레스 관리 중재 무선통제 효과성 평가 실험 : 

 

 

The purpose of this study was to evaluate the efficacy of brief, self-guided web-based interventions for decreasing distress among U.S. college students during the pandemic.

 

이 연구의 목적은 팬데믹 동안 대학생을 대상으로 스트레스 감소를 위한 단기, 자기주도 웹 기반 개입 평가이다.

 

Three randomized controlled trials were conducted during the spring (Study 1), summer (Study 2), and fall (Study 3) 2020 terms, and were combined into one sample to increase power (N = 775).

 

2022년에 봄, 여름, 가을 동안 3개의 무선통제실험이 수행되었고 하나의 샘플이 검증력을 위해 추가되었다.

 

We evaluated a web-based intervention that focused on increasing present control that had been shown to be effective in several studies prior to the pandemic (e.g., Nguyen-Feng et al., 2017).

 

팬데믹 이전에 여러 연구에서 효과성을 보여줬던 현재 통제를 증가시키는 것에 초점을 맞춰 우리의 웹 기반 중재를 평가했습니다.

 

This intervention was compared to an active comparison condition (psychoeducation about and reminders to engage in Centers for Disease Control and Prevention (CDC)-recommended stress management techniques) in Study 1, to a waitlist comparison in Study 2, and to both comparison conditions in Study 3.

이 개입은 활성화 비교 상태인 집단 1, 대기자 명단 비교 집단 2, 두집단 비교 집단 3을 개입을 비교하였다.

 

Participants were undergraduate psychology students at two campuses of a midwestern state university system. Outcomes-perceived stress (primary); depression, anxiety, and stress symptoms (secondary); and boredom (tertiary)-were assessed at pretest and posttest (and 3-week follow-up in Study 3).

 

중앙서부 두 대학교에서 심리학과 학부생들이 대상자였다. 결과-인지 스트레스, 우울, 중안 스트레스증상, 그리고 지루함은 사전 사후로 평가되었다.

 

Differences across conditions were significant for perceived stress, stress symptoms, and boredom (but not depression or anxiety). Contrary to hypotheses, the Present Control and CDC stress management interventions were equally effective.

집단 사이 차이점은 인지된 스트레스, 스트레스 증상, 지루함에서 유의미했다. 가설과 반대로 현재 통제와 CDC 스트레스 관리 중재는 동일하게 효과적이었다.

 

Both were more effective than no intervention (between-group ds = -0.27 and 0.42).

Both interventions were more effective for students with higher baseline stress levels.

Completion and adherence rates were high for both conditions.

 

둘다 무처치보다 효과적이었다.

두 처치 모두 스트레스 수준 기저선이 높은 학생들에게 더 효과적이엇다

응답률과 준수률에서 두 집단 다 높았다.

 

Results suggest that very brief, self-guided stress management interventions can be effective in reducing stress among college students. (PsycInfo Database Record (c) 2023 APA, all rights reserved).

 

연구 결과 단기, 자기주도 스트레스 관리 개입은 대학생들의 스트레스를 감소시키는데 효과적일 수 있음을 시사한다.

 

단어

 

Randomized controlled trials : 무작위 통제 실험

self-guided : 자기 안내

Completion rate : 응답률

adherence rate : 준수률

intervention : 중재

waitlist : 대기자명단

undergraduate : 학부생

 
반응형

관련글 더보기

댓글 영역